'De waarde van experimenteren zit niet in het proberen.
Het zit in het opnieuw proberen nadat een experiment gefaald is.'
'Laat mij ontdekken wat ik kan. Laat mij oefenen en
fouten maken want daar leer ik van.'
'
'Wanneer je passie en je talent gaan samenwerken,
maak je een meesterwerk.'
Voor organisaties en professionals die :
'Als je passie en talent samenwerken dan maak je een meesterwerk.'
Door mijn komst, breng ik verandering in dit proces. Dan kennen teamleden elkaars krachten en talenten en kunnen ze die ook benutten van elkaar. Zij kennen echter ook elkaars zwakheden, zodat iedereen zich kan focussen op zijn of haar krachten. Er is een gezamenlijke visie van waaruit de onderwijsvernieuwingen ontstaan. De onderwijsvernieuwingen worden zo succesvol. Er wordt van en met elkaar geleerd en er worden fouten gemaakt. Dit mag ook, zodat er ontwikkeling ontstaat.
Uiteindelijk zal er minder werkdruk worden ervaren.
Waar je talenten
en de behoefte van
de wereld elkaar kruisen,
ligt je roeping.
De uitgangspunten, welke ik hanteer zijn als volgt:
- Ik geloof dat het begint met je voorbeeldfunctie: "practice what you preach".
- Fouten maken mag; erken ze en leer ervan.
- Leer eerst zelf, voordat je iets aan iemand anders leert
- Ga uit van de talenten en krachten van iedereen.
Hoe zorg je ervoor dat iedereen zijn eigen plek in de wereld kan innemen vanuit zijn eigen talenten? Iedereen heeft andere talenten, het ene is wat meer ontwikkeld dan het andere. Ook is iedereen uniek en soms is buiten de kaders denken nodig. Samen én vanuit gelijkwaardigheid zorg ik er op mijn authentieke wijze voor dat er gebruik wordt gemaakt van de talenten binnen een team van professionals. Samen kunnen jullie dan toekomstgericht onderwijs praktisch vormgeven.
Mijn kwaliteiten zijn divers, maar met het oogpunt op het huidige onderwijs, komt mijn kennis over 21st century skills heel goed van pas. Ik geloof hier dan ook “echt” (Mink, 2015) in. Ik kan structuur en duidelijkheid brengen en van daaruit kunnen keuzes worden gemaakt. Daarnaast kan ik “het goede voorbeeld” (De Rooij, 2014) geven met mijn open- en vriendelijkheid.
Ook kan ik de juiste begeleiding bieden aan iedere leerkracht in individuele gesprekken en dan ook mijn enthousiasme overbrengen.
VOOR WIE?
All content © Authentalent, 2018. All rights reserved.