Voor organisaties en professionals die :

  •  meer betrokkenheid en samenwerking willen creëren in hun team.
  •  hun gezamenlijke visie meer zichtbaar willen maken in het werk elke dag.
  •  graag willen weten hoe ze beter kunnen plannen, vooruitkijken en  ontwikkelen.
  •  willen weten welke mogelijkheden er allemaal zijn om in te zetten in de klas om toekomstgericht onderwijs te geven en 21st century skills vaardigheden te ontwikkelen.

 

'Als je passie en talent samenwerken dan maak je een meesterwerk.'

 

Door mijn komst, breng ik verandering in dit proces. Dan kennen teamleden elkaars krachten en talenten en kunnen ze die ook benutten van elkaar. Zij kennen echter ook elkaars zwakheden, zodat iedereen zich kan focussen op zijn of haar krachten. Er is een gezamenlijke visie van waaruit de onderwijsvernieuwingen ontstaan. De onderwijsvernieuwingen worden zo succesvol. Er wordt van en met elkaar geleerd en er worden fouten gemaakt. Dit mag ook, zodat er ontwikkeling ontstaat.

Uiteindelijk zal er minder werkdruk worden ervaren.

Waar je talenten

en de behoefte van

de wereld elkaar kruisen,

ligt je roeping.

 

De uitgangspunten, welke ik hanteer zijn als volgt:

- Ik geloof dat het begint met je voorbeeldfunctie: "practice what you preach".

- Fouten maken mag; erken ze en leer ervan.

- Leer eerst zelf, voordat je iets aan iemand anders leert

- Ga uit van de talenten en krachten van iedereen.

 

Hoe zorg je ervoor dat iedereen zijn eigen plek in de wereld kan innemen vanuit zijn eigen talenten? Iedereen heeft andere talenten, het ene is wat meer ontwikkeld dan het andere. Ook is iedereen uniek en soms is buiten de kaders denken nodig. Samen én vanuit gelijkwaardigheid zorg ik er op mijn authentieke wijze voor dat er gebruik wordt gemaakt van de talenten binnen een team van professionals. Samen kunnen jullie dan toekomstgericht onderwijs praktisch vormgeven.

Mijn kwaliteiten zijn divers, maar met het oogpunt op het huidige onderwijs, komt mijn kennis over 21st century skills heel goed van pas. Ik geloof hier dan ook “echt” (Mink, 2015) in. Ik kan structuur en duidelijkheid brengen en van daaruit kunnen keuzes worden gemaakt. Daarnaast kan ik “het goede voorbeeld” (De Rooij, 2014) geven met mijn open- en vriendelijkheid.

Ook kan ik de juiste begeleiding bieden aan iedere leerkracht in individuele gesprekken en dan ook mijn enthousiasme overbrengen.

VOOR WIE?

 

All content © Authentalent, 2018. All rights reserved.